[Unreal] Unreal Authority

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목차
Unreal Authority
언리얼에서의 Authority란?
Udemey link - Authority and Replication 설명
https://www.udemy.com/tutorial/unrealmultiplayer/authority-and-replication/
언리얼 공식문서
https://docs.unrealengine.com/4.27/ko/Resources/ContentExamples/Networking/1_2/
1.2 - 블루프린트로 네트워크 오소리티 및 원격 클라이언트 감지
Network Feature 예제 레벨에 대한 개요로, 예제 1.2: Detecting Network Authority and Remote Clients in Blueprints, 블루프린트로 네트워크 오소리티 및 원격 클라이언트 감지 입니다.
docs.unrealengine.com
https://docs.unrealengine.com/4.26/en-US/BlueprintAPI/Networking_1/HasAuthority/
Has Authority
Has Authority
docs.unrealengine.com
https://docs.unrealengine.com/4.27/ko/InteractiveExperiences/Networking/Actors/Roles/
액터 롤 및 리모트 롤
액터 오브젝트 리플리케이션의 여러가지 부분에 대한 것입니다.
docs.unrealengine.com
언리얼 Forum에서의 관련 글
https://forums.unrealengine.com/t/what-is-the-actual-meaning-of-authority/11456/2
What is the actual meaning of "Authority"?
Great question actually, and pretty hard to explain in a simple manner.(of course you can just say it checks if your are on server or on client side, but it’s not that simple really.) And if you spam authority check, it will get you no where and make it
forums.unrealengine.com
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